اولین نشست خبری همایش ملی «فرهنگ شهرت: تحولات هنر، رسانه و جامعه»
دانشگاه تهران با همکاری پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی، اولین همایش علمی «فرهنگ شهرت: تحولات هنر، رسانه و جامعه» را در سطح ملی برگزار میکند.
دانشگاه تهران با همکاری پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی، اولین همایش علمی «فرهنگ شهرت: تحولات هنر، رسانه و جامعه» را در سطح ملی برگزار میکند.
معاونت پژوهشی دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با همکاری پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی، اولین همایش علمی «فرهنگ شهرت: تحولات هنر، رسانه و جامعه» را در سطح ملی برگزار میکند. این همایش با هدف گسترش مطالعات شهرت، سلبریتی و هواداری در نسبت با جامعۀ ایرانی-اسلامی در ابعاد مختلف نظری، فرهنگی، اجتماعی سیاستگذاری و از سوی دیگر تعمیق مطالعات این حوزۀ نوظهور رسانهای-اجتماعی برگزار میشود. محورهای اصلی همایش رسانههای جمعی و فرهنگ شهرت؛ رسانهها و شبکههای اجتماعی و فرهنگ شهرت؛ فرهنگ و شهرت؛ هنر و فرهنگ شهرت؛ سیاستگذاری سلبریتیها و فرهنگ شهرت؛ سواد رسانهای و فرهنگ شهرت؛ گروههای جنسیتی و نسلی و شهرت؛ مرجعیت فکری و رفتاری سلبریتی؛ فرهنگ هواداری و دین شهرت است.
به همین مناسبت یکشنبه به تاریخ هفتم اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح، اولین نشست خبری این همایش ملی در سرای شهید آوینی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با حضور دکتر احسان شاهقاسمی، دبیر علمی همایش و دکتر مجید سلیمانی، دبیر اجرایی همایش، برگزار خواهد شد.
فرهنگ شهرت و سلبریتیها یکی از پدیدههای نوظهور رسانههای جمعی و اجتماعی در جهان هستند که در طول یک دهۀ اخیر در ایران، رشد قابل توجهی داشتند. از طرفی فعالیتهای گوناگون و گستردۀ آنها در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، پزشکی و … منجر به تغییر و تحولات مهمی در زندگی روزمره، شیوۀ تفکر، فعالیتهای سیاسی-اجتماعی و مسائل فرهنگی-رسانهای در جامعه داشتهاست؛ لذا نیاز است تا مسئلۀ فرهنگ شهرت در ایران، در ابعاد و زوایای گستردهای مطالعه و پژوهش شوند. بر این اساس اهداف این همایش به شرح ذیل است:
اعضای کمیتۀ علمی همایش
اعضای شورای سیاستگذار همایش
زمانهای مهم
جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به https://clbconf.ut.ac.ir مراجعه فرمایید.
ثبت دیدگاه