کتاب «اینستاگرام؛ فرهنگ‌های رسانه‌های اجتماعی‌دیداری» منتشر شد | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

  • اخبار
  • انتشارات
  • گروه های پژوهشی
    • گروه مطالعات اجتماعی فرهنگ و هنر
      • میز مطالعات جنگ و دفاع مقدس
    • گروه مطالعات رسانه
    • گروه حکمت هنر
      • میز مطالعات موسیقی
    • گروه مطالعات اندیشه معاصر انقلاب اسلامی
    • گروه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگ و هنر
    • میز تخصصی فلسفه و سینما
    • میز تخصصی فقه هنر
  • اولویت‌های پژوهشی
    • معرفی گروه مطالعات رسانه
      • معرفی میز فلسفه فضای مجازی
    • معرفی گروه مطالعات اجتماعی فرهنگ و هنر
      • معرفی میز مطالعات جنگ و دفاع مقدس
    • معرفی گروه حکمت هنر
      • معرفی میز مطالعات موسیقی
    • معرفی گروه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگ و هنر
    • معرفی گروه مطالعات اندیشه معاصر انقلاب اسلامی
    • معرفی میز تخصصی فقه هنر
    • معرفی میز تخصصی فلسفه و سینما
  • باشگاه هنر و اندیشه
  • نشریه بیناب
  • فروشگاه کتاب
  • نگارخانه
  • تماس با ما
  • اخبار
  • انتشارات
  • گروه های پژوهشی
    • گروه مطالعات اجتماعی فرهنگ و هنر
      • میز مطالعات جنگ و دفاع مقدس
    • گروه مطالعات رسانه
    • گروه حکمت هنر
      • میز مطالعات موسیقی
    • گروه مطالعات اندیشه معاصر انقلاب اسلامی
    • گروه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگ و هنر
    • میز تخصصی فلسفه و سینما
    • میز تخصصی فقه هنر
  • اولویت‌های پژوهشی
    • معرفی گروه مطالعات رسانه
      • معرفی میز فلسفه فضای مجازی
    • معرفی گروه مطالعات اجتماعی فرهنگ و هنر
      • معرفی میز مطالعات جنگ و دفاع مقدس
    • معرفی گروه حکمت هنر
      • معرفی میز مطالعات موسیقی
    • معرفی گروه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگ و هنر
    • معرفی گروه مطالعات اندیشه معاصر انقلاب اسلامی
    • معرفی میز تخصصی فقه هنر
    • معرفی میز تخصصی فلسفه و سینما
  • باشگاه هنر و اندیشه
  • نشریه بیناب
  • فروشگاه کتاب
  • نگارخانه
  • تماس با ما

کتاب «اینستاگرام؛ فرهنگ‌های رسانه‌های اجتماعی‌دیداری» منتشر شد

۱۴۰۱-۰۲-۱۷ ۱۴۰۱-۰۲-۱۷ بازدید : 891

کتاب «اینستاگرام؛ فرهنگ‌های رسانه‌های اجتماعی‌دیداری» به قلم جمعی از نویسندگان (تاما لیوِر، تیم هایفیلد و کریستال ابیدین) و ترجمه محمدمهدی وحیدی و به‌همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شد.

به‌ گزارش روابط‌عمومی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، کتاب «اینستاگرام؛ فرهنگ‌های رسانه‌های اجتماعی‌دیداری» به قلم جمعی از نویسندگان (تاما لیوِر، تیم هایفیلد و کریستال ابیدین) و ترجمه محمدمهدی وحیدی و به‌ همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شد.

رسانه‌های اجتماعی، جهان جدیدی را خلق کرده‌اند و هر روز هم به وسعت آن می‌افزایند. بنا به قول مشهور، «فرهنگ شهرت»، دین جدید مردم است و «رسانه»، معابد جدیدی که در آن «سلبریتی»‌ها پرستیده می‌شوند، منتهی آنچه رسانه‌های جدید را نسبت به رسانه‌های قدیمی متمایز می‌کند، این است که امروزه هرکسی، می‌تواند به یکی از بُت‌های این معابد تبدیل شود. رسانه‌های جدید، فرهنگ‌ها را نه‌تنها تغییر می‌دهند، بلکه فرهنگ‌های مختص خود را می‌سازند. فرهنگی که در آن، استوری‌کردن، پست‌کردن و انتشاردادن هرچیزی واجب و ضروری می‌شود و مادامی که یک چیزی را منتشر نکنی، گویی آن چیز را نداری! مادامی که از سفر عکس و فیلمی پخش نکنی، انگار آن سفر را نرفته‌ای و مادامی که عکس غذایت را دیگران نبینند، انگار غذایی نخورده‌ای.

در میان تمام رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام، همچنان محبوب‌ترین، پرمخاطب‌ترین و پرجمعیت‌ترین معبد بت‌های جهان است. یک اپلیکیشن اینستاگرامی که آنقدر بزرگ‌شده که وقتی تنها برای چندساعت دچار اختلال شده بود، یک دنیا درحال تکان خوردن بود و از سقوط اینستاگرام، به یازدهِ سپتامبر دیجیتال تعبیر می‌شد! به‌راستی اینسنتاگرام چه دارد و چه کرده که اینچنین محبوب و مشهور و عظیم شده است؟

تاما لیور، دانشیار مطالعات اینترنت در دانشگاه کرتین، کریستال آبیدین، انسان‌شناس و مردم‌شناس فرهنگ‌های اینترنتی و تیم هایفیلد، محقق و مدرس رسانه و جامعه دیجیتال در دانشگاه شفیلد انگلستان، سه‌پژوهشگر و محقق برجسته و مشهور حوزه رسانه‌های اجتماعی که هر کدام کتاب‌های زیادی در این زمینه نگاشته‌اند، در این کتاب دور هم جمع شده‌اند تا درباره اینستاگرام و فرهنگی که رسانه‌های اجتماعی برای مردم ایجاد کرده‌اند سخن بگویند.

در فصل اول، کتاب پیرامون مفهوم «پلتفرم» بحث می‌کند. ساختار اینستاگرام، مالکیت آن، چگونگی کارکرد آن، سیاست‌های پشت پرده آن، و بالکل، چیستیِ این نرم‌افزار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل دوم، نویسندگان به‌سراغ وجهه زیبایی‌شناسانه اینستاگرام رفته‌اند. «دیداری‌بودن اینستاگرام»، «تحول زیبایی‌شناسی هنجاری‌سازی اینستاگرام»، «زیبایی‌شناسی فیلترها»، «دوران مربعی»، «استوری‌تلینگ»، «کردارهای پلتفرمی» و … از بحث‌های این فصل هستند.

در فصل سوم، بوم‌شناسی موضوع بحث مولفین است. «تجربه زمان اینستاگرامی»، «موقعیت‌یابی اینستاگرامی» و… از بحث‌های این فصل هستند.

فصل چهارم، به‌سراغ اقتصاد اینستاگرام رفته است. در این فصل، مباحثی چون «بازتصاحب اینستاگرام»، «گونه‌های دیداری تبلیغات تجاری در اینستاگرام»، «مفهومِ توجه تجاری»، «بهینه‌سازی توجه در اینستاگرام»، «باورهای متداول بازاریابی در اینستاگرام»، «اقتصاد اینفلوئنسرها» و … واکاوی شده‌اند.

در فصل پنجم، فرهنگ‌ها، خرده‌فرهنگ‌ها و زندگی واقعی مورد بحث قرار گرفته‌اند.

در فصل ششم، همه‌چیزشدنِ اینستاگرام به‌معنای واقعی کلمه تصویر می‌شود، آنجا که اینستاگرام به صحنه‌ای برای «آغاز» تا «پایان» زندگی تبدیل می‌شود و از «تصاویر سونوگرافی» تا «سوگواری» و … در آن هم‌آفرینی می‌شوند.

فصل هفتم نیز که فصل آخر کتاب است، «از همه‌چیزِ اینستاگرام» تا «اینستاگرامِ همه‌چیز» را نتیجه‌گیری می‌کند.

این کتاب در ۳۶۸ صفحه و در قطع رقعی و به‌همت پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ و طبع رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور و وب‌سایت انتشارات سوره مهر تهیه بفرمایند.

https://sooremehr.ir/book/4769

امکانات
برچسب ها
اما لیوِراپلیکیشناینستاگراماینستاگرام؛ فرهنگ‌های رسانه‌های اجتماعی‌دیداریتیم هایفیلدرسانهشبکه های اجتماعیشهرتفرهنگمحمدمهدی وحیدیپلتفرمپژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامیکریستال ابیدین
ثبت دیدگاه
برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

درس‌گفتار و دوره‌های آموزشی
بیناب، مجلۀ تخصصی فرهنگ‌وهنر
دیدگاه
شیوع کرونا در شرایط افول مدرنیته؛ مقدمه تحولات بزرگ

شیوع کرونا در شرایط افول مدرنیته؛ مقدمه ...

۱۳۹۹-۰۳-۱۹
آیا ما یک جامعه کوتاه مدت، استبدادزده و ورشکسته هستیم؟

آیا ما یک جامعه کوتاه مدت، استبدادزده و ...

۱۳۹۹-۰۲-۱۳
بحران کرونا؛ از تأملات هستی شناسانه تا منازعات هویتی

بحران کرونا؛ از تأملات هستی شناسانه تا م...

۱۳۹۹-۰۲-۰۱
کتاب‌های جدید پژوهشکده
پیشنهاد سردبیر
تفاهم‌نامه همکاری پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشکده فرهنگ و هنر ا...

۱۴۰۲-۰۳-۰۹
ششمین نشست از سلسله نشست‌های «صنعت بازی در ایران» نهم خرداد‌ماه برگزار می‌شود

ششمین نشست از سلسله نشست‌های «صنعت بازی ...

۱۴۰۲-۰۳-۰۶
نشست “مردم و معماری؛ ذوق عامه چگونه معماری را شکل می‌دهد؟” برگزار می‌شود

نشست “مردم و معماری؛ ذوق عامه چگون...

۱۴۰۲-۰۳-۰۶
در نشست نقد و بررسی کتاب «اثر نتفلیکس» مطرح شد؛ سواد رسانه‌ای عامه مردم باید بالا برود/مسئله پولشویی در صنعت رسانه

در نشست نقد و بررسی کتاب «اثر نتفلیکس» م...

۱۴۰۲-۰۲-۳۰
در بیست و یکمین نشست «مساله شهر» مطرح شد؛ راه اصلاح «معماری شهر» از مدارس می‌گذرد

در بیست و یکمین نشست «مساله شهر» مطرح شد...

۱۴۰۲-۰۲-۳۰
کتاب “تجربه‌نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی” منتشر شد

کتاب “تجربه‌نگاری شورای عالی انقلا...

۱۴۰۲-۰۲-۳۰
کتاب “تجربه‌نگاری جهاد” منتشر شد

کتاب “تجربه‌نگاری جهاد” منتش...

۱۴۰۲-۰۲-۳۰
کتاب “سنگ، کاغذ، گلوله” منتشر شد

کتاب “سنگ، کاغذ، گلوله” منتش...

۱۴۰۲-۰۲-۳۰
کتاب “تراژدی علم آمریکایی از ترومن تا ترامپ” منتشر شد

کتاب “تراژدی علم آمریکایی از ترومن...

۱۴۰۲-۰۲-۲۷
کتاب “میدان شهرت در ایران” منتشر شد

کتاب “میدان شهرت در ایران” م...

۱۴۰۲-۰۲-۲۷
مطالب پربازدید
  • آئین رونمایی از کتاب”سرمایه‌داری پ... - 945 بازدید
  • نشست « مرتضی و ما »؛ به بهانه سالگرد شها... - 940 بازدید
  • نشست مجازی “زیست‌بوم پژوهشی بازی‌ه... - 936 بازدید
  • اثر نتفلیکس؛ فناوری و سرگرمی در قرن - 92 بازدید
  • تفاهم‌نامه همکاری پژوهشکده فرهنگ و هنر ا... - 9 بازدید
  • با گردهمایی فعالان علوم‌انسانی؛ ... - 896 بازدید
  • کتاب «اینستاگرام؛ فرهنگ‌های رسانه‌های اج... - 891 بازدید
  • به جای دستورالعمل‌های از پیش نوشته شده، ... - 866 بازدید
  • شهره بهرامی: تصویر کردن پیچیدگی‌ زائران ... - 864 بازدید
  • کتاب ” ابرقهرمان و فراتر از آنR... - 86 بازدید
    • برنامه های پژوهشی
    • هیئت علمی
    • چارت
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • کتابخانه الکترونیک
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی است.
    LemonTheme