در ششمین جستار «بازار رسانه» مطرح شد: تنظیم‌گری در «بازار رسانه» به مسائل فرهنگی تقلیل‌ یافته است | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

  • اخبار
  • انتشارات
  • گروه‌های علمی
    • گروه علمی مطالعات رسانه و سینما
    • گروه علمی مطالعات اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی
    • گروه علمی حکمت هنر
    • گروه علمی سیاست‌گذاری فرهنگی و هنری
  • باشگاه هنر و اندیشه
  • نشریه بیناب
  • فروشگاه کتاب
  • نگارخانه
  • تماس با ما
  • اخبار
  • انتشارات
  • گروه‌های علمی
    • گروه علمی مطالعات رسانه و سینما
    • گروه علمی مطالعات اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی
    • گروه علمی حکمت هنر
    • گروه علمی سیاست‌گذاری فرهنگی و هنری
  • باشگاه هنر و اندیشه
  • نشریه بیناب
  • فروشگاه کتاب
  • نگارخانه
  • تماس با ما

در ششمین جستار «بازار رسانه» مطرح شد: تنظیم‌گری در «بازار رسانه» به مسائل فرهنگی تقلیل‌ یافته است

۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۴۰۲-۱۰-۱۶ بازدید : 849

ششمین جستار از سلسله جستارهای «بازار رسانه»، یازدهم دی‌ماه به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، جستار ششم از سلسله جستارهای «بازار رسانه» با موضوع «بازار رسانه؛ موقعیت کسب‌وکارها» با حضور محمدمهدی عسگرپور؛ دبیر انجمن شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین و احسان تکلو؛ کارشناس کسب‌وکارهای محتوا و سکوهای دیجیتال  و آرین طاهری، پژوهشگر مطالعات رسانه، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

عسگرپور صحبت خود را از ذی‌نفعان حوزه وی‌اودی، شبکه نمایش خانگی آغاز کرد و گفت: در جامعۀ ما بخش خصوصی به شکل جدی قوام‌یافته نیست و نهادهای مردمی هم به شکل جدی صورت نگرفته است. بخشی از حاکمیت خواستار حضور خود، هم در بخش خصوصی و هم در بخش عمومی است،  هرچند که می‌تواند در سیاست‌های کلی اعلام‌شده به این شکل نباشد، اما در آنچه که رخ می‌دهد این خواستارِ حضور مشهود است. بنابراین یافتن ذی‌نفعان همیشه سخت است.  نه تنها در این حوزه بلکه در حوزه‌های مشابه همچون تلویزیون و سینما نیز دشوار است.

* بین بخش‌های تنظیم‌گر حاکمیت تعارض منافع وعدم مفهوم مشترک دیده می‌شود!

وی ادامه داد: تقسیم‌بندی ذی‌نفعان آن‌طور که در دنیا مرسوم است، در کشور ما قابل‌ تقسیم‌بندی نیست. زیرا دایرۀ ذی‌نفعان گسترده است. زمانی که پای حمایت نهادهای حامی از بعضی از فعالیت‌ها به میان می‌آید، در این صورت این بخش از حاکمیتِ تنظیم‌گر،  ذی‌نفع محسوب می‌شود. به‌همین دلیل یافتن ذی‌نفعان مقداری پیچیده‌تر است. در حوزه شبکه نمایش‌های خانگی سکوهایی حضور دارند که به بخشی از بخش خصوصی که در حال فعالیت خدمت عمومی‌اند،  وابسته‌اند. همچون: سکوهای متصل به مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی و این خود باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت ذی‌نفعان می‌شود.

 وی ادامه داد: زمانی که نوع حضور بخش‌های مختلف حاکمیت در حوزه تنظیم‌گری، نظارت، پیگیری و … از قالب خود خارج می‌شود، مداخله‌های آنها باعث می‌شود که ذی‌نفع تلقی شوند. حتی گاهی تعارض منافع وعدم مفهوم مشترک بین آنان دیده می‌شود!

عسگر پور نوع نظارت بر شبکه نمایش خانگی و تنظیم‌گری آن را ناشی از تجربه تنظیم‌گری سینما عنوان کرد و افزود: سینمای کشور در سن ۱۳۰ سالگی دارای قواعد و قوانینی است که باور این میزان سابقه را با تردید مواجه می‌کند. شورای ناظری وجود دارد که بایدها و نبایدها را تعیین می‌کند و این مسئله برای یک سینمای ۱۳۰ ساله پذیرفته نیست. در بحث شبکه نمایش خانگی نیز این الگوبرداری صورت گرفته‌شده است. در بخش تولید محتوا و انتشار محصولات شبکه نمایش خانگی ساترا حضور دارد و تمام تنظیم‌گری محتوایی در آن منحصر شده است.

تکلو نیز ذی‌نفعان را زنجیره‌ای از مخاطب، تهیه‌کننده، تولیدکننده، تیم فنی دست‌اندرکار، سکوها، سرمایه گذاران و نهادهای ناظر همچون: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما دانست و افزود: در حوزه تنظیم‌گری تک‌صدایی وجود ندارد. و هر نهادی که دغدغه فرهنگی دارد، در این موضوعات ورود می‌کنند. گرچه از منظر قانونی در سال‌های اخیر تکلیف روشن‌تر شده اما در صحنۀ عمل همچنان با نهادهای متنوع مواجهیم.

* این نظارت فرهنگی است نه تنظیم‌گری!

طاهری ضرورت یک نگاه پیوسته در مسئله تنظیم‌گری، نه فقط متمرکز بر لایۀ فرهنگی و تنظیم‌گری محتوا بلکه شامل مناسبات زیرساختی را یادآور شد و در این‌باره از تکلو پرسید: ابزارها و گلوگاه‌های تنظیم‌گری سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط چه ابزاری هستند؟

تکلو در پاسخ به این سؤال، مسئله تنظیم‌گری را فرو کاسته شده به مسائل فرهنگی عنوان کرد و افزود: این نظارت فرهنگی است نه تنظیم‌گری! تصور از مسئله تنظیم‌گری فراتر از این است. یکی از مشکلات اصلی سینما هم خلاصه‌کردن تنظیم‌گری به مسئله محتوا و نظارت بر آن بود. سینما در کشور ما حائز اهمیت فرهنگی است،  درحالی‌که در جهان، سینما دارای شأن اقتصادی بسیار مهم است که اگر از شأن فرهنگی آن مهم‌تر نباشد، کم‌اهمیت‌تر نیست. وی ادامه داد: نگاه ما به سینما و تلویزیون هیچ وقت اقتصادی نبوده و امروزه که بخش خصوصی به حوزه شبکه نمایش خانگی و سکوها ورود کرده و شأن اقتصادی برایش پررنگ‌تر است، نحوه‌ی مقابل ما با آن از منظر فرهنگی است و این خطای بزرگی است که آسیب‌های مخربی به‌جا خواهد گذاشت.

وی در خصوص وضعیت سینما در کشور و صنعتی‌شدن آن گفت: ما نتوانستیم صنعت سینما بسازیم. زیرا گردش اقتصادی درستی که  بتواند به نحوی سینما را به فرم یک صنعت بدل کند موجود نبوده و نیست. عمدتاً در تولید محتوای تصویری یک تأمین‌کننده مالی مهم شامل مجموع نهادهای حاکمیتی با یک سری دغدغه‌های فرهنگی حضور دارد که این نهادهای دولتی و شبه‌دولتی شکل‌گرفته در سینما و گردش مالی‌شان، مانع تبدیل‌شدن سینما به صنعت شده است. نبود نهاد تنظیم‌گر اقتصادی در حوزه سینما زمینۀ صنعتی‌نشدن سینما را فراهم کرده است. همچنین تنظیم‌گری در کشور به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کاهش پیداکرده و تزریق اقتصادی غیر مولد بر هم زنندۀ سازوکار و عرضه و تقاضا است. چالش جدی شبکه‌های نمایش خانگی بافرم سنتی سینما، شکستن عرف مبالغ پرداختی است که می‌تواند سینما را از بین ببرد. و این مسئله حضور یک تنظیم‌گر اقتصادی را ایجاب می‌کند.

وی در این رابطه افزود: صنعتی‌بودن سینما یعنی کمپانی‌های ۱۰۰ ساله وجود داشته باشد. حضور بخش خصوصی ناوارد که کارکرد اصلی و حوزه شغلی آن چیز دیگری بوده اما الان در جهت تأمین سرمایه در حوزه سینما و شبکه نمایش خانگی حضور دارد نشانه‌ی خوبی نیست. زیرا گردش مالی مولد به وجود نخواهد آورد. تولیدات فرهنگی موردپسند مخاطب باکیفیت و هزینه‌ی کم چه در عرصه سینما و چه در عرصه تلویزیون به‌مرور باعث کاهش میل و اعتماد مخاطب با کلیه آثار فرهنگی در این دو عرصه شد.

عسگر پور از عدم حضور تنظیم‌گر درست در حوزه شبکه نمایش خانگی و دیگر حوزه‌ها سخن گفت و افزود: طبق مطالعاتی که انجام دادیم، کشورهای پیش‌رو در بازار سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی دارای مجموعه قوانین مناسب هستند و با مطالعۀ قوانین مربوطه هر کشور می‌توان فهمید اساساً حاکمیت آن به بخش خصوصی و مردم خود اعتماد دارد یا ندارد. در کشور ما نیز به این شکل است. البته منظور از قوانین قانون اساسی نیست بلکه منظور ماده‌های قانونی دیگر است. وی ادامه داد: مجموعه قوانین ما پالس حضور یک تنظیم‌گر صحیح و وجود شفافیت در بخش خصوصی را نمی‌دهد. زیرا زمانی نهادهای تنظیم‌گر می‌تواند شفافیت طلب کند که خود شفاف باشند. حاکمیت اساساً شفافیت نداشته و ندارد.  با مطالعه قوانین مربوط به بخش خصوصی متوجه عدم اطمینان حاکمیت به این بخش می‌شویم. و دلیل این عدم اطمینان، نمایندگی از طرف مردم و نگرانی نسبت به آن‌ها عنوان می‌شود.

نهاد تنظیم‌گر از دل مثلث حاکمیت بخش خصوصی و نهادهای مردمی برون می‌آید

عسگر پور در خصوص وضعیت قوانین مرتبط به تنظیم‌گری گفت: قوانین، گلوگاه‌هایی به وجود آورده که باعث شکل نگرفتن بخش خصوصی و نهاد تنظیم‌گر به شکل مرسوم جهانی می‌شود. نهاد تنظیم‌گر از دل مثلث حاکمیت، بخش خصوصی و نهادهای مردمی برون می‌آید و با بررسی قوانین مرتب بر ارتباط این سه ضلع، متوجه به وجود نیامدن نهاد تنظیم‌گر خواهیم شد. زیرا تنظیم‍‌گران موجود تنها از دل و نگاه حاکمیت به وجود می‌آید. بخشی از حاکمیت ناظر زمانی که تحت‌فشار قرار می‌گیرد از فعالان عرصۀ مربوطه، جهت همکاری در فعالیت و عضویت دعوت می‌کند، اما به‌شرط نظارت خود این دعوت انجام می‌شود. وی ادامه داد: عدم قوانین متناسب باعث «مسیر انحرافی» تلقی شدنِ خواستار اخذ گزارش شفاف نهاد تنظیم‌گر از بخش خصوصی می‌شود. در عرصۀ تنظیم‌گری از این فضا توقعی دیگری جز وضع فعلی نمی‌توان داشت.

وی در خصوص قوانین حاکم در صداوسیما گفت: قانون ادارۀ صداوسیما قدیمی است و حدود دو سال است که پیش‌نویسی جهت بروز کردن این قوانین تهیه‌شده که بنده امیدوارم تصویب نشود. زیرا با تصویب شدن آن متن زمینۀ ویران‌شدن کامل سینما و حوزه‌های صوت و تصویر فراهم می‌شود. نگاه حاکمیتی شدید در آن موجود است که نشأت‌گرفته از نگاهی است که حدود ۶۰ سال پیش منسوخ‌شده است. از دیدن آن وحشت کردم.

*سال ۱۳۶۹ با جمعیت کمتر از ۶۰ میلیون ۸۱ میلیون بلیت فروخته‌شد

عسگرپور در خصوص وضعیت فعلی و گذشته سینما گفت: ایران در رتبه‌بندی سینما درگذشته هفتم بوده و حال هفده‌ام است. امسال با جمعیت ۸۰ میلیون به‌سختی می‌توانیم ۲۳ میلیون بلیت در طی سال بفروشیم، اما سال ۱۳۶۹ با جمعیت کمتر از ۶۰ میلیون ۸۱ میلیون بلیت فروخته‌شده است.

در ادامۀ نشست، طاهری تجربه‌هایی همچون خانه سینما را در زمینه برقراری ارتباط مؤثر با حاکمیت و حل مسائل صنعت سینمایی  را ناموفق دانست و عسگرپور در این رابطه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد خواستار ثبت شدن فعالان صنفی در قالب مؤسسات فرهنگی جهت تأسیس انجمن‌های مرتبط است. قانون اجازه تشکیل اتحادیه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر به شکل واقعی و مسئولیت‌پذیر را نداده است. ظرفیت برای تشکیل اتحادیه واحد بدون وابستگیِ بخشی از آن به نهادهای غیر، در قانون دیده نشده است.

عسگر پور اختیارات ویژه قانونی نهادهای فرهنگی در مواجه با بخش خصوصی را تضعیف‌کننده بخش خصوصی دانست و افزود: اگر در قانون رسم و رسوم شکل‌گیری اتحادیه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر به‌درستی وجود داشته باشد،  مسئولیت‌پذیری برای بخش خصوصی تعریف می‌شود و ارزیابی کیفی جامع نیز صورت می‌گیرد.

در ادامه طاهری از تکلو پرسید: جایگاه سرمایه خصوصی در شبکه نمایش خانگی چگونه است؟

تکلو پاسخ داد: سرمایه خصوصی با سهم قابل‌توجهی حضور دارد. اما مسئله عمیق‌تر است. نسبت اقتصادی واقعی برقرار نیست. پیشرفت‌های تکنولوژی کال در سینمای جهان مرهون کمپانی‌های فیلم‌سازی است. زیرا بر روی اقتصاد خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. خود بنیاد است و لوازم خود همچون استودیو، سالن و … را فراهم می‌کند. درحالی‌که در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد و به‌جای کمپانی‌ها، تهیه‌کنندگان اقتصادمحور هستند و سود آنها به‌جای آن‌که ناشی از فروش فیلم سینمایی باشد از تولید آن است. زیرا تهیه کننده با ارائه طرح به سرمایه‌گذار بودجه لازم را به‌دست می‌آورد و اهمیت میزان فروش، دیده شدن و… را به حاشیه می‌برد. ارتباطاتِ درست قطع می‌شود و گردش مالی صحیح به وجود نمی‌آید.

طاهری ارزش محتوایی تولیدات فرهنگی را کاهش‌یافته دانست و دسترسی سریع و رایگان کاربر به این محتوا از طریق سکوهای ارتباطی همچون تلگرام را یکی از علل آن بیان کرد و نظر تکلو دربارۀ این بحران را خواستار شد.

تکلو علت دانلود غیرقانونی محتوا را ناشی از رایگان بودن آن ندانست و گفت: به‌طورکلی اقتصاد محتوا در تاریخ ایران چه در عرصه سینما و تلویزیون به خوبی شکل نگرفته است. به طبع وضعیت آن در حوزه شبکه نمایش خانگی نیز به همین شکل است. سبک زندگی فعلی جامعه ما محتوای در دسترس و سریع را بهتر و بیشتر می‌طلبد. بعضاً تهیه محتوا از طریق تلگرام و غیره به دلیل رایگان بودن نیست؛ بلکه به دلیل در دسترس تر بودن آن است. البته امروزه به دلیل ممیزی و سانسور و افزایش یافتن هزینه خرید اشتراک از سکوهای شبکه نمایش خانگی  در افزایش میزان دانلود غیرقانونی بی‌تأثیر نیست.

وی منشأ درآمدی شبکه نمایش خانگی را تبلیغات، تأمین مالی فرهنگی و غیراقتصادی، فروش اشتراک و ترافیک دانست و درآمد ناشی از فروش ترافیک را در جهان کم‌سابقه عنوان کرد.

تکلو سهم فروش ترافیک را کمترین و سهم از بودجه‌های حمایتی را بزرگ‌ترین منابع درآمدی شبکه نمایش خانگی دانست.

وی ضرورت سرمایه‌گذاری مستمر در جهت توسعه زیر ساخت شرکت‌های اینترنتی ثابت و سیار این شرکت‌ها را علت مشارکت آن‌ها در حوزه شبکه نمایش خانگی بیان کرد و افزود: اپراتورهای بزرگ اروپایی در چند ماهه گذشته طی ارسال نامۀ سرگشاده‌ای به مقامات مربوطه، تقاضای تأمین مالی هزینه‌های زیر ساخت شبکه‌های خود  توسط سکوها را خواستار شدند.

عسگرپور نیز ترتیب منابع درآمدی سکوهای شبکه نمایش خانگی را به همین صورت دانست و پخش فیلم و سریال خارجی بدون پرداخت هزینه را یکی دیگر از عوامل کاهش هزینه و افزایش سود مالی آنان دانست. وی با بیان این نکته تاکید کرد: به این ترتیب؛ نظر هر دو میهمان این برنامه بر خلاف و معکوس نظر میهمانان جستار پنجم بازار رسانه، در خصوص میزان و ترتیب منابع مالی سکوهای شبکه نمایش خانگی است.

جستار پنجم بازار رسانه(بازار رسانه؛ موقعیت کسب و کارها)۱۱-۱۰-۱۴۰۲
جستار پنجم بازار رسانه(بازار رسانه؛ موقعیت کسب و کارها)۱۱-۱۰-۱۴۰۲
امکانات
برچسب ها
بازار رسانهتنظیم‌گری رسانهرسانهوی او دی
ثبت دیدگاه
برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

درس‌گفتار و دوره‌های آموزشی
بیناب، مجلۀ تخصصی فرهنگ‌وهنر
دیدگاه
چهل و پنجمین مسأله شهر در گرگان؛ آیین‌ها کالبد شهر را می‌سازند

چهل و پنجمین مسأله شهر در گرگان؛ آیین‌ها...

۱۴۰۴-۰۳-۰۶
در نشست نقد و بررسی کتاب «لشکر به مثابه امر اجتماعی» مطرح شد؛ در سپیده‌دم جنگ، لشکرها معنای گم‌شده هویت ایرانی را بازآفریدند

در نشست نقد و بررسی کتاب «لشکر به مثابه ...

۱۴۰۴-۰۳-۰۵
در نشست سیاست و کرامت مطرح شد: شهید رئیسی به عنوان عقلانیت قدسی در سیاست ایران

در نشست سیاست و کرامت مطرح شد: شهید رئیس...

۱۴۰۴-۰۳-۰۴
نگاهی به «معماری فطری» در نشست مساله شهر

نگاهی به «معماری فطری» در نشست مساله شهر

۱۴۰۴-۰۳-۰۳
کتاب “لشکر به‌مثابه امر اجتماعی” نقد و بررسی می‌شود

کتاب “لشکر به‌مثابه امر اجتماعی...

۱۴۰۴-۰۳-۰۱
بررسی رابطه تاریخی و معاصر بین فلسفه و رسانه

بررسی رابطه تاریخی و معاصر بین فلسفه و ر...

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
امام؛ از تکوین ایران تا تاسیس نظام جمهوری

امام؛ از تکوین ایران تا تاسیس نظام جمهور...

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
مواجهه مدارس اسلامی با مدرنیته در دورۀ پهلوی دوم

مواجهه مدارس اسلامی با مدرنیته در دورۀ پ...

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
مفاهیم کلیدی مطالعات بازی‌های رایانه‌ای

مفاهیم کلیدی مطالعات بازی‌های رایانه‌ای

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
شعر و نثر فقط دو شیوه‌ برای نوشتن نیستند؛ بلکه دو نحوۀ تفکرند

شعر و نثر فقط دو شیوه‌ برای نوشتن نیستند...

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
کتاب‌های جدید پژوهشکده
پیشنهاد سردبیر
چهل و پنجمین مسأله شهر در گرگان؛ آیین‌ها کالبد شهر را می‌سازند

چهل و پنجمین مسأله شهر در گرگان؛ آیین‌ها...

۱۴۰۴-۰۳-۰۶
در نشست نقد و بررسی کتاب «لشکر به مثابه امر اجتماعی» مطرح شد؛ در سپیده‌دم جنگ، لشکرها معنای گم‌شده هویت ایرانی را بازآفریدند

در نشست نقد و بررسی کتاب «لشکر به مثابه ...

۱۴۰۴-۰۳-۰۵
در نشست سیاست و کرامت مطرح شد: شهید رئیسی به عنوان عقلانیت قدسی در سیاست ایران

در نشست سیاست و کرامت مطرح شد: شهید رئیس...

۱۴۰۴-۰۳-۰۴
نگاهی به «معماری فطری» در نشست مساله شهر

نگاهی به «معماری فطری» در نشست مساله شهر

۱۴۰۴-۰۳-۰۳
کتاب “لشکر به‌مثابه امر اجتماعی” نقد و بررسی می‌شود

کتاب “لشکر به‌مثابه امر اجتماعی...

۱۴۰۴-۰۳-۰۱
بررسی رابطه تاریخی و معاصر بین فلسفه و رسانه

بررسی رابطه تاریخی و معاصر بین فلسفه و ر...

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
امام؛ از تکوین ایران تا تاسیس نظام جمهوری

امام؛ از تکوین ایران تا تاسیس نظام جمهور...

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
مواجهه مدارس اسلامی با مدرنیته در دورۀ پهلوی دوم

مواجهه مدارس اسلامی با مدرنیته در دورۀ پ...

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
مفاهیم کلیدی مطالعات بازی‌های رایانه‌ای

مفاهیم کلیدی مطالعات بازی‌های رایانه‌ای

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
شعر و نثر فقط دو شیوه‌ برای نوشتن نیستند؛ بلکه دو نحوۀ تفکرند

شعر و نثر فقط دو شیوه‌ برای نوشتن نیستند...

۱۴۰۴-۰۲-۲۷
مطالب پربازدید
  • نشست «معماری بوم و سرزمین؛ بررسی معماری ... - 993 بازدید
  • نشست رونمایی از کتاب “انقلاب ۵۷ و ... - 983 بازدید
  • درآمدی بر تعریف خط نستعلیق، با خوانش معا... - 983 بازدید
  • در «سکانس آخر» مطرح شد؛ بازار اصلی‌ترین ... - 978 بازدید
  • واکاوی برنامه‌سازی قرآنی با نگاهی به برن... - 974 بازدید
  • شعر و حکمت عبور از جهان‌زدگی و اسارت در ... - 967 بازدید
  • درس‌گفتار “روندها و نمودهای عرفی ش... - 962 بازدید
  • فرهنگ شهرت تهدید است؛ اما حذف شدنی نیست - 952 بازدید
  • در چهاردهمین نشست مساله شهر مطرح شد؛ هنر... - 939 بازدید
  • درس‌گفتار «هفت فیلم، هفت نگاه درباره ایر... - 933 بازدید
    • برنامه های پژوهشی
    • هیئت علمی
    • چارت
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • کتابخانه الکترونیک
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی است.
    LemonTheme