کتاب "ارتباطات اجتماعی جدید در عکاسی" منتشر شد | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

  • اخبار
  • انتشارات
  • گروه های پژوهشی
    • گروه مطالعات اجتماعی فرهنگ و هنر
      • میز مطالعات جنگ و دفاع مقدس
    • گروه مطالعات رسانه
    • گروه حکمت هنر
      • میز مطالعات موسیقی
    • گروه مطالعات اندیشه معاصر انقلاب اسلامی
    • گروه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگ و هنر
    • میز تخصصی فلسفه و سینما
    • میز تخصصی فقه هنر
  • باشگاه هنر و اندیشه
  • درباره ما
    • معرفی گروه مطالعات رسانه
      • معرفی میز فلسفه فضای مجازی
    • معرفی گروه مطالعات اجتماعی فرهنگ و هنر
      • معرفی میز مطالعات جنگ و دفاع مقدس
    • معرفی گروه حکمت هنر
      • معرفی میز مطالعات موسیقی
    • معرفی گروه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگ و هنر
    • معرفی گروه مطالعات اندیشه معاصر انقلاب اسلامی
    • معرفی میز تخصصی فلسفه و سینما
    • معرفی میز تخصصی فقه هنر
  • نشریه بیناب
  • نگارخانه
  • تماس با ما
  • اخبار
  • انتشارات
  • گروه های پژوهشی
    • گروه مطالعات اجتماعی فرهنگ و هنر
      • میز مطالعات جنگ و دفاع مقدس
    • گروه مطالعات رسانه
    • گروه حکمت هنر
      • میز مطالعات موسیقی
    • گروه مطالعات اندیشه معاصر انقلاب اسلامی
    • گروه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگ و هنر
    • میز تخصصی فلسفه و سینما
    • میز تخصصی فقه هنر
  • باشگاه هنر و اندیشه
  • درباره ما
    • معرفی گروه مطالعات رسانه
      • معرفی میز فلسفه فضای مجازی
    • معرفی گروه مطالعات اجتماعی فرهنگ و هنر
      • معرفی میز مطالعات جنگ و دفاع مقدس
    • معرفی گروه حکمت هنر
      • معرفی میز مطالعات موسیقی
    • معرفی گروه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگ و هنر
    • معرفی گروه مطالعات اندیشه معاصر انقلاب اسلامی
    • معرفی میز تخصصی فلسفه و سینما
    • معرفی میز تخصصی فقه هنر
  • نشریه بیناب
  • نگارخانه
  • تماس با ما

کتاب “ارتباطات اجتماعی جدید در عکاسی” منتشر شد

۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۳۹۹-۰۵-۲۱ بازدید : 476

کتاب «ارتباطات اجتماعی جدید در عکاسی: زندگی دیجیتال در اینستاگرام» نوشته الیزا سرویفینلی، با ترجمه مجید سلیمانی ساسانی توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شد

رسانه‌های اجتماعی جهانِ جدیدی را خلق کرده و نظام ارتباطات اجتماعی را متحول ساخته‌اند. آنچنان که اکثر قریب به‌انتفاق افراد را می‌توان کاربران رسانه‌های اجتماعی تلقی کرد. کاربرانی که از نقش مخاطبان رسانه‌های جمعی عبور کرده‌اند و هم‌زمان نقش تولیدکننده و مصرف‌کنندۀ محتوای رسانه‌ای را ایفا می‌کنند و استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای آنان به عنوان امری روزمره است؛ تا آنجا که بسیاری از کنش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنان در ارتباط با رسانه‌های اجتماعی تعریف می‌گردد و بسیاری خدمات خود را از طریق این رسانه‌ها دریافت می‌کنند. آن‌گونه که بدون رسانه‌های اجتماعی بسیاری از امور روزمره مختل می‌شود و به واقع این رسانه‌ها سبک جدیدی از زندگی را برای کابران خود به ارمغان آورده‌اند.

کتاب حاضر با رویکردی تجربی و تحلیلی به بررسی یک از مهمترین و پرطرفدارترین رسانه‌های اجتماعی جهان می‌پردازد و نقش «تصویر» و «عکاسی» را در ایجاد نوع جدیدی از ارتباطات اجتماعی تفسیر می‌کند.

کتاب«ارتباطات اجتماعی جدید در عکاسی: زندگی دیجیتال در اینستاگرام»، از طریق ترکیب نوآورانه از سه حوزه مطالعات تحرک، مطالعات واسطه و مطالعات بصری، به بررسی راه هایی می‌پردازد که اینستاگرام از طریق تجربیات بصری، رویکردهای اجتماعی را تغییر می دهد. برای پرداختن به پیچیدگی این موضوع، این کتاب به پنج گره های موضوعی تقسیم می شود (اشتراک عکس، روابط اجتماعی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، حریم خصوصی و نظارت و هویت). این نوع از تقسیم بندی موضوعی – که در اینجا به عنوان ساختار این کتاب توضیح داده شده است – تحقیقات انتقادی را به‌گونه‌ای مفصل‌بندی می‌کند که به تفسیری منحصربفرد از پدیده‌ها نزدیک شود. ظهور فناوری تلفن‌های همراه هوشمند، رویکردها به رسانه‌های جدید را تغییر داده و صفحات جدیدی برای تفسیر فناوری ارتباطات انسانی و افزایش آن و در واقع، دسترسی به محتوای دیجیتال گشوده است. مردم با استفاده مداوم از آن‌ها و همچنین تشدید فعالیت عکس‌برداری، محتوا و نحوه به اشتراک‌گذاری را تغییر می‌دهند. علاوه بر این، تحولات فناورانه موجب تقویت گردش عکس از طریق اینترنت و پلتفرم رسانه های اجتماعی می شود. در این صورت، مشارکت آن‌ها در تشدید بازنمایی جهان، (از عکس کاپوچینو در صبح گرفته تا میهمانی شب جمعه با دوستان) غلبه عناصر بصری در بسیاری از فعالیت های روزانه را نشان می دهد.

این کتاب نوشته الیزا سرویفینلی، دانشیار گروه مطالعات جامعه شناسی در دانشگاه شفیلد است که مطالعات خود را بر روی رسانه‌های جدید و ارتباطات بصری متمرکز کرده است. کتاب «ارتباطات اجتماعی جدید عکاسی: زندگی دیجیتال در اینستاگرام» توسط مجید سلیمانی ساسانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ترجمه و توسط این پژوهشکده منتشر گردید.

https://www.sooremehr.ir/book/3402

امکانات
برچسب ها
الیزا سرافینلیاینترنتاینستاگرامدیجیتالرسانهزندگی دیجیتالیشبکه های اجتماعیعناصر بصریعکاسیفناوریمجید سلیمانی ساسانیمحتوامطالعات فرهنگی
ثبت دیدگاه
برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

مدرسه هنر و علوم انسانی درنگ
بیناب، مجلۀ تخصصی فرهنگ‌وهنر
دیدگاه
شیوع کرونا در شرایط افول مدرنیته؛ مقدمه تحولات بزرگ

شیوع کرونا در شرایط افول مدرنیته؛ مقدمه ...

۱۳۹۹-۰۳-۱۹
آیا ما یک جامعه کوتاه مدت، استبدادزده و ورشکسته هستیم؟

آیا ما یک جامعه کوتاه مدت، استبدادزده و ...

۱۳۹۹-۰۲-۱۳
بحران کرونا؛ از تأملات هستی شناسانه تا منازعات هویتی

بحران کرونا؛ از تأملات هستی شناسانه تا م...

۱۳۹۹-۰۲-۰۱
کتاب‌های جدید پژوهشکده
پیشنهاد سردبیر
نشست جهان‌پهلوان (۲) با عنوان «دیدار با شهید قاسم سلیمانی در آیینه حکمت و علوم انسانی» برگزار شد.

نشست جهان‌پهلوان (۲) با عنوان «دیدار با ...

۱۳۹۹-۱۰-۱۶
اولین مدرسه تابستانه هنر و علوم انسانی «درنگ»

اولین مدرسه تابستانه هنر و علوم انسانی «...

۱۳۹۸-۰۵-۲۱
یامین پور: امروز رسانه ابزار قدرت است.

یامین پور: امروز رسانه ابزار قدرت است.

۱۳۹۷-۰۶-۲۱
درس‌گفتارهای ” تدبر در قرآن با رویکرد آفرینش اثر هنری”

درس‌گفتارهای ” تدبر در قرآن با روی...

۱۳۹۷-۰۵-۲۰
مطالب پربازدید
  • درسگفتار تاریخ هنر غرب؛ تحلیل تاریخ فرهن... - 981 بازدید
  • زنانی با گوشواره‌های باروتی - 980 بازدید
  • سلیمانی: فضای مجازی ایرانی از عرصه سیاست... - 978 بازدید
  • نشست رونمایی از کتاب «میراث مقدس و جنگ ن... - 96 بازدید
  • تاریخ‌نگاری مقاومت باید معطوف به واقعیات... - 958 بازدید
  • سلبریتی، ورزش و نمایش بدن در تصویر رسانه... - 958 بازدید
    • برنامه های پژوهشی
    • هیئت علمی
    • چارت
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • کتابخانه الکترونیک
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی است.
    LemonTheme